T3, T3 SUCS
Vůz T3 na zastávce Želivského. Březen 2006. |
Tramvaj se ovládá dvěma pedály pro jízdu a brzdu. Výkon motoru činí 4x40 kW, nejvyšší rychlost je
Souprava T3 SUCS na konečné linky 18, Vozovna Pankrác. Březen 2006. |
Od roku 1962 začala sériová výroba vozů T3, které nahradily předchozí typ T2. Počet vozů T3 pak prudce stoupl. V roce 1964 jich už bylo Počítalo se s nějakými vozy, které by nahradily T3. Ale protože se nepodařilo zahájit výrobu nových vozů, byly dodávky vozů T3 obnoveny. Dodávky z tohoto roku se později označovaly T3 SUCS. Jedna z nejvýraznějších změn byla, že u stanoviště řidiče byly posuvné dveře. Vozy T3 měly číselnou řadu 6101 -
Souprava vozů T3 SUCS na lince 8 na Palmovce. |
Poslední tramvaje T3 SUCS byly vyrobeny v roce
Interiér vozu T3 SUCS. Březen 2006. |
Jejich vzhled je stejný, ale byla dodána výzbroj TV 1. Od roku 2000 už tolik neprobíhá modernizace vozů T3 na T3M, ale spíše už na vozy T3R.P. Vnější vzhled je oproti vozům T3 změněn třeba tím, že T3R.P už má digitální orientace, ale jinak byl změněn minimálně. Vozy T3 nejsou teď vidět jen v běžném provozu, ale i v muzejích. V roce 1984 byl po vyřazení zachován účelový vůz 6149 z roku 1962. Nejstaršími vozy, co ještě brázdí koleje jsou vozy T3 ev. čísla: 6509, 6514, 6529 z roku 1966.