Karosa B931 /E/
Karosa B931 ev.7404 na lince 182 na konečné Nádraží Braník. |
Tyto Karosy byly vyráběny v letech 1996 - 2002. Jsou vybaveny motorem Liaz nebo Renault, o výkonu 180 kW. Mají pětstupňovou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku ZF, nebo třístupňovou automatickou převodovku Voith.
Karosa B931E ev.7263 na l. 122 v zastávce Opatov. Březen 06 |
Maximální rychlost vozu je 70 km/h, pohotovostní hmotnost činí přibližně 10 tun. Karosy B931 a B931E se odlišují sníženou podlahou nebo sedadla umístěnými na mírném stupínku. Dopravní podnik hl. města Prahy v současné době vlastní 168 vozů typu Karosa B931 a 30 vozů typu Karosa B931E.
Karosa B931 na lince 154 v zastávce Hostivařská. Únor 2006. |
Už v roce 1995 zařadil do provozu PID první prototyp Karosy B931. Tento vůz byl označen ev. číslem 3005 a jezdil v modrém nátěru. Tento vůz jezdí dodnes, ale už v červeno-bílém nátěru a pod ev. číslem 7299. V roce 1996 se dosáhlo nejvyššího počtu vozů a totiž 169. Jeden vůz ovšem musel být po nehodě vyřazen. Prvních deset vozů (7300 - 7309) bylo dodáno ve žluto-šedém nátěru, a většina z nich tak jezdí dodnes.
Karosa B931 na lince 115 na Chodově. Únor 2006 |
Autobusy jsou označeny ev. čísly 7299 - 7467. Mají vnitřní i vnější digitální orientace. Nejvíce jsou vozy vypravovány na městské linky, není však výjimkou, že je uvidíte na příměstských linkách.
Interiér Karosy B931. |